Salgs- og tjenestevilkår
Nettbutikken tilgjengelig på adressen kurs.nailsfreak.no tilbys av Selgeren i samsvar med vilkårene fastsatt i dette dokumentet som utgjør vilkårene i henhold til loven av 18. juli 2002 om elektroniske tjenester (heretter referert til som «Vilkår»).
Kontaktinformasjon for Selgeren:
telefon: +47 96 80 12 73
e-post: kurs@nailsfreak.no
Disse vilkårene fastsetter reglene for bruk av butikken, typer tjenester som tilbys gjennom butikken, vilkårene for levering av tjenester og inngåelse av salgsavtaler, samt rettigheter og plikter for kunder og selgere. Det er kundens plikt å bli kjent med disse vilkårene.
§1. Definisjoner
Butikk – nettbutikk som opererer på adressen www.kurs.nailsfreak.no
Selger – Klaudia Szpak-Malecka som driver virksomhet under firmaet Nails Freak AS på adressen Thereses gate 14, 0452 Oslo, ORG, NR 924583908, registrert i registeret for næringsdrivende i Sentralregistret for næringsvirksomhet og informasjon, ledet av den ansvarlige ministeren for økonomiske saker.
Kunde – enhet som bruker tjenestene eller annet tilbud fra Selgeren.
Tjeneste – tjenester som leveres elektronisk via butikken.
Betalbar tjeneste – tjeneste som leveres av Selgeren mot betaling i samsvar med kundens bestilling.
E-bok – elektronisk publikasjon som Kunden kjøper via nettbutikken.
Kundekonto – en samling ressurser i Selgerens datasystem, der informasjon om Kunden, inkludert personlige data og ordrehistorikk, samles.
Nyhetsbrev – tjeneste som muliggjør abonnement og mottak av gratis informasjon om Selgerens tjenester og kampanjer via e-post.
§2. Generelle bestemmelser
Selgeren forplikter seg til å yte tjenester til Kunden i henhold til vilkårene fastsatt i Vilkårene.
Kunden forplikter seg til å bruke nettbutikken i samsvar med prinsippene fastsatt i Vilkårene, gjeldende lovbestemmelser og prinsipper for sosialt samvær.
Bruk av Butikken og Tjenester, inkludert betalbare tjenester, innebærer at Kunden er kjent med vilkårene fastsatt i Vilkårene og Personvernpolicyen. Kunden som legger inn en bestilling på en betalbar tjeneste eller bruker annet tilbud fra Selgeren, er forpliktet til å avgi en erklæring om aksept av vilkårene i Vilkårene ved å bruke funksjonaliteten som er tilgjengelig under bestillingsprosessen (valgvinduet).
Selgeren følger prinsippet om beskyttelse av kunders personopplysninger fastsatt i forordningen fra Europaparlamentet og Rådet (EU) 2016/679 av 27.04.2016 om beskyttelse av fysiske personer i forbindelse med behandling av personopplysninger og om fri utveksling av slike data, og om oppheving av direktiv 95/46/EF. Kunden gir samtykke til innsamling, lagring og behandling av personopplysninger av Selgeren for å kunne utføre tjenesten. Detaljerte regler for behandling av kunders personopplysninger fastsettes i Personvernpolicyen. Selgeren kan bruke Kundens data til markedsføring av tjenester bare med Kundens uttrykkelige samtykke eller i samsvar med gjeldende lovgivning.
Det er forbudt for Kunden å levere innhold av ulovlig eller støtende karakter til Butikken. Kunden må bruke nettsidene på en måte som ikke forstyrrer deres funksjon, spesielt ved å unngå bruk av spesifikk programvare (inkludert ondsinnet programvare) eller enheter.
Særlige trusler forbundet med bruk av elektroniske tjenester inkluderer muligheten for at uautoriserte personer får tilgang til data som sendes gjennom nettverket eller lagret på datamaskiner tilkoblet nettverket og inngripen i disse dataene, noe som kan føre til, spesielt, tap, uautorisert endring eller hindring av bruk av tjenester som tilbys ved hjelp av Butikken.
Bestemmelsene i Vilkårene angående forbrukere gjelder tilsvarende for en fysisk person som inngår en avtale direkte knyttet til dens næringsvirksomhet, når det fremgår av avtaleteksten at den ikke har profesjonell karakter for denne personen, spesielt som følge av formålet med virksomheten utført av denne personen, som er tilgjengelig i henhold til reglene om Sentralregistret for næringsvirksomhet og informasjon.
§3. Generelle vilkår for tjenestelevering
Selgeren tilbyr gjennom Butikken allment tilgjengelige og gratis tjenester, spesielt ved å muliggjøre tilgang til Butikken for Kunden, inkludert innhold, artikler, nyheter og annen informasjon som er lagt ut i Butikken, samt visning av disse på Kundens sluttbrukerenhet.
Gjennom Butikken muliggjør Selgeren bestilling av betalte tjenester eller e-bøker tilgjengelige i gjeldende tilbud.
Selgeren tilbyr en gratis tjeneste kalt «Nyhetsbrev». Avtalen om elektronisk levering av «Nyhetsbrev»-tjenesten inngås for ubestemt tid når Kunden registrerer seg for «Nyhetsbrev»-tjenesten ved hjelp av funksjonaliteten tilgjengelig på nettbutikkens nettsted, og avsluttes når Kunden sier opp avtalen i samsvar med vilkårene fastsatt i Vilkårene eller når Kunden melder seg av abonnementet ved å klikke på en kobling (lenke) i nyhetsbrevmeldingene.
Informasjonen som finnes på Butikkens nettsted utgjør et invitasjon til å inngå en avtale i henhold til artikkel 71 i loven av 23. april 1964, sivilloven.
Alle priser oppgitt på Butikkens nettsted er inkludert merverdiavgift.
Selgeren forbeholder seg retten til å endre prisene som er tilgjengelige i Butikken, introdusere nye tilbud, samt gjennomføre og avslutte kampanjer eller gjøre endringer i allerede pågående kampanjer. Endringer som nevnt i forrige setning gjelder ikke for avtaler inngått før Selgeren gjør endringer. Ved kampanjer som innebærer en midlertidig prisreduksjon, indikerer Selgeren på nettstedet, i tillegg til kampanjeprisen, den forrige laveste prisen som gjaldt i løpet av 30 dager før kampanjestart. Størrelsen på reduksjonen vil bli fastsatt i forhold til den laveste oppgitte prisen.
Tekniske krav som er nødvendige for å bruke tjenestene levert av Selgeren:
en enhet med tilgang til internett,
en nettleser som støtter informasjonskapsler (cookies),
tilgang til e-post.
Kunden er ansvarlig for eventuelle gebyrer knyttet til tilgang til internett og dataoverføring i samsvar med sin internettilbyders tariffer.
§4. Registrering i nettbutikken
Registrering utføres av Kunden ved å fylle ut registreringsskjemaet tilgjengelig på nettbutikkens nettsted.
Når Kunden fyller ut registreringsskjemaet, forplikter han seg til å oppgi bare sanne opplysninger.
Ved å registrere seg i Butikken bekrefter Kunden at han har lest og akseptert innholdet i disse Vilkårene.
Kunden kan bare ha én konto i Butikken.
Det er forbudt for Kunden å videreformidle data som muliggjør tilgang til Butikken til tredjeparter.
Kunden er alene ansvarlig for å beskytte dataene som gir tilgang til Butikken mot uautorisert tilgang.
Ved gjentatte brudd på bestemmelsene i disse Vilkårene forbeholder Selgeren seg retten til å blokkere tilgangen til kontoen eller slette den.
Det er ikke nødvendig med en kundekonto for å benytte seg av Selgerens tilbud.
§5. Bestilling av betalt tjeneste
Selgeren tilbyr gjennom Butikken Kunden muligheten til å bestille betalte tjenester i samsvar med beskrivelsen og tilgjengelige alternativer på Butikkens nettsted, inkludert stasjonære kurs og online opplæringsmateriale i form av lyd- og videopptak.
For å bestille en betalt tjeneste må Kunden:
velge den betalte tjenesten (legge til i «handlekurven» ved hjelp av funksjonaliteten tilgjengelig på nettbutikkens nettsted), og i tilfelle av stasjonære kurs, også velge en passende dato,
fylle ut bestillingsskjemaet med nødvendig informasjon,
foreta betaling for bestillingen ved hjelp av betalingsmetoder tilgjengelige på Butikken.
Etter å ha mottatt bestillingen, sender Selgeren umiddelbart en bekreftelsesmelding til Kunden på e-posten oppgitt av Kunden, som bekrefter bestillingen og fastsetter de vesentlige vilkårene for avtalen som inngås i forbindelse med innsending og bekreftelse av bestillingen.
Når Kunden mottar meldingen nevnt i nr. 3, inngås det en avtale om levering av den betalte tjenesten som er gjenstand for bestillingen mellom Tjenesteleverandøren og Kunden.
Selgeren muliggjør også reservasjon av plass på stasjonære kurs. Ved reservasjon må Kunden betale et depositum på 30% av kursprisen. Depositumet krediteres mot kursavgiften, og resten av prisen betales av Kunden til Selgeren på kursstartsdagen.
§6. Gjennomføring av betalt tjeneste
Selgeren utfører den betalte tjenesten på følgende måter:
i form av stasjonære kurs på den valgte datoen av Kunden ved bestilling,
i form av online kurs ved å sende en lenke som gir tilgang til kurset, med forbehold om at tilgangen er aktiv i 90 dager fra Kunden gjennomfører betalingen.
Kunden må selv sørge for utstyret og IT-infrastrukturen, spesielt tilgang til internett, datamaskin eller mobil enhet med en oppdatert nettleser til siste versjon, samt eventuell annen nødvendig programvare for å få tilgang til online kurs.
Ved stasjonære kurs må Kunden møte opp til avtalt tid. Hvis Kunden er forsinket, forlenges ikke kurset for å kompensere for forsinkelsen.
Selgeren forbeholder seg retten til å nekte Kunden deltakelse på et stasjonært kurs hvis Kunden møter beruset eller påvirket av rusmidler. I slike tilfeller har Kunden ikke rett til refusjon for den delen av kurset som ikke er fullført.
Tilgang til online kurs gis gjennom en lisens i samsvar med §7 i Vilkårene.
§7. Lisensvilkår
Kunden får tilgang til online kurs gjennom en betalt, delvis, ikke-eksklusiv, tidsbegrenset (90 dager) og ikke-overførbar lisens uten rett til å gi underlisens.
Kunden forplikter seg til å ikke lagre, laste ned, kopiere, distribuere, modifisere, offentlig vise eller reprodusere, publisere, lisensiere, selge eller bruke innholdet og informasjonen som utgjør kurset, med mindre dette er uttrykkelig tillatt i disse Vilkårene.
Innenfor rammen av lisensen har Kunden rett til å bruke kurset kun til personlig bruk.
Bruk av innholdet og informasjonen som utgjør kurset på en annen måte enn det som er angitt i disse Vilkårene, krever godkjenning fra Selgeren og kan være gjenstand for ekstra lisensavgifter.
Kunden samtykker i at Selgeren kan utføre kontroller for å sikre at bruken av kurset er i samsvar med lisensvilkårene.
Selgeren har rett til å si opp avtalen umiddelbart hvis det konstateres at Kunden bryter lisensvilkårene, og har også rett til å kreve eventuelle erstatninger fra Kunden.
§8. Endringer i betalt tjeneste
Med forbehold om de separate rettighetene som tilkommer forbrukerne i henhold til lov av 30. mai 2014 om forbrukerrettigheter, spesielt retten til å trekke seg fra avtalen, kan Kunden endre bestillingen av et stasjonært kurs i tråd med prinsippene fastsatt i denne paragrafen.
Kunden har rett til å endre datoen for det stasjonære kurset. Kunden må informere Selgeren om ønsket om å endre datoen senest fjorten dager før den opprinnelige planlagte datoen. I dette tilfellet avtales en ny dato for kurset med Kunden. Betalingen som Kunden har gjort, går ikke tapt og vil bli kreditert mot kursavgiften for den nye datoen.
Hvis Kunden ikke møter opp til kurset uten å ha informert Selgeren om ønsket om å endre datoen, har Kunden ikke krav på refusjon for betalingen.
Selgeren forbeholder seg retten til å endre kursdatoen hvis det av grunner som ikke kan kontrolleres av Selgeren (hendelser utenfor deres kontroll, sykdom, force majeure) ikke er mulig å gjennomføre kurset. Selgeren informerer Kunden umiddelbart om endringen, senest tre dager før den opprinnelige datoen.
Hvis Kunden velger å avbestille det stasjonære kurset, beholder Selgeren det innskuddet Kunden har betalt.
§9. Bestilling av e-bok
For å kjøpe en e-bok legger Kunden den valgte elektroniske publikasjonen til handlekurven ved hjelp av den tilgjengelige funksjonaliteten i butikken, og deretter fyller ut bestillingsskjemaet med nødvendig informasjon, bekrefter bestillingen og gjennomfører betalingen i tråd med tilgjengelige betalingsmetoder i butikken.
Selgeren behandler bestillingen etter å ha mottatt full betaling fra Kunden.
Kunden får tilgang til e-boken ved å laste den ned og lagre den på sin enhet ved hjelp av lenken som er inkludert i e-postmeldingen sendt til Kunden på den e-postadressen som ble oppgitt under bestillingen, eller direkte fra kundekontoen (for registrerte kunder).
Meldingen nevnt i avsnitt 3 blir sendt til Kunden senest 24 timer etter at Selgeren har mottatt betalingen.
Kunden får tilgang til e-boken i henhold til en lisens. Bestemmelsene i §7 i vilkårene angående lisensvilkår gjelder tilsvarende.
§10. Betalingsmetoder
Selgeren tillater betaling i form av forhåndsbetaling:
via eksterne elektroniske betalingssystemer (Klarna-betaling, debetkort, elektronisk overføring), operert av DNB BANK.
Kunden må betale for bestillingen innen 5 dager etter at den er lagt inn. Hvis fristen overskrides, kan bestillingen kanselleres, og Selgeren har rett til å trekke seg fra avtalen.
Selgeren aksepterer bestillingen når de har mottatt informasjon om at transaksjonen er autorisert av operatøren av det elektroniske betalingssystemet, eller når midlene er bokført på bankkontoen ved tradisjonell bankoverføring.
Hvis det er nødvendig med tilbakebetaling for en transaksjon som er utført med kredittkort av Kunden, blir refusjonen overført til bankkontoen tilknyttet Kunden.
Kvittering for kjøpet leveres til Kunden sammen med produktet eller elektronisk til e-postadressen som ble oppgitt av Kunden under bestillingen.
§11. Selgers ansvar
Selgeren er ikke ansvarlig for feilaktig inntasting av data av Kunden (spesielt feilaktig informasjon oppgitt i skjemaer tilgjengelige på nettstedet), overlevering av ufullstendig eller feilaktig informasjon som bestillinger av betalte tjenester er basert på, eller handlinger fra Kunden som vanskeliggjør eller hindrer utførelse og levering av tjenester av Selgeren.
Selgeren er ikke ansvarlig for konsekvensene av Kunden sin bruk av butikken i strid med vilkårene i vilkårene, gjeldende lovgivning eller generelle sosiale normer eller vaner.
Selgeren forbeholder seg retten til å midlertidig suspendere eller avslutte enkelte funksjoner i nettbutikken på grunn av nødvendig vedlikehold, revisjon eller utvidelse av teknisk infrastruktur eller programvare. Midlertidig suspensjon eller avslutning av enkelte funksjoner i nettbutikken må ikke krenke Kunden sin rettigheter.
§12. Avbestilling av avtalen
For forbrukerkunder gjelder retten til å avbryte en avtale inngått på avstand eller utenfor selgerens forretningslokaler innen 14 dager fra dagen avtalen ble inngått. For å overholde fristen er det tilstrekkelig å sende en erklæring til selgerens adresse eller e-postadresse.
Ved avbestilling anses avtalen som ikke inngått, og forbrukeren er fritatt fra alle forpliktelser. Betalingene foretatt av forbrukeren vil bli refundert av selgeren på samme måte som betalingen ble gjort, med mindre forbrukeren samtykker i tilbakebetaling på en annen måte som ikke påfører ytterligere kostnader. Tilbakebetalingen skjer innen 14 dager fra dagen avbestillingen ble mottatt.
I tilfeller der avtalen omhandler en tjeneste, og utførelsen av tjenesten har startet med forbrukerens uttrykkelige samtykke før utløpet av angrefristen, har forbrukeren plikt til å betale selgeren for tjenester som er utført frem til avbestillingstidspunktet.
I henhold til artikkel 38 i loven av 30. mai 2014 om forbrukerrettigheter, har forbrukeren ikke rett til å avbryte avtalen blant annet:
hvis selgeren har fullført tjenesten fullt ut (f.eks. aktivert tilgang til en online opplæring) med forbrukerens uttrykkelige samtykke, som ble informert før utførelsen startet, at etter utførelsen av tjenesten av selgeren, vil forbrukeren miste retten til å avbryte avtalen;
for avtaler om levering av digitalt innhold (f.eks. e-bok) som ikke er lagret på en fysisk bærer, hvis utførelsen av tjenesten startet med forbrukerens uttrykkelige samtykke før utløpet av angrefristen, og etter at forbrukeren ble informert av næringsdrivende om at retten til å avbryte avtalen ville bli mistet.
§13. Selgers ansvar for samsvar av digitalt innhold med avtalen
Selgeren er ansvarlig for manglende samsvar med avtalen for digitalt innhold eller digitale tjenester som leveres en gang eller delvis, som eksisterte ved leveringstidspunktet og som avsløres innen to år fra det tidspunktet. Det skal antas at mangelen på samsvar med digitalt innhold eller digitale tjenester med avtalen, som ble avslørt før utløpet av ett år fra leveringstidspunktet for digitalt innhold eller digitale tjenester, eksisterte ved leveringstidspunktet.
Selgeren er ansvarlig for manglende samsvar med avtalen for digitalt innhold eller digitale tjenester som leveres kontinuerlig, som oppstår eller avsløres i løpet av tiden da de skal leveres i samsvar med avtalen. Det skal antas at mangelen på samsvar med digitalt innhold eller digitale tjenester med avtalen oppstod i denne perioden hvis den ble avslørt i løpet av denne perioden.
Selgeren er ikke ansvarlig for manglende samsvar med avtalen for digitalt innhold eller digitale tjenester hvis:
forbrukerens digitale miljø ikke er kompatibelt med de tekniske kravene som selgeren tydelig og forståelig informerte forbrukeren om før avtalen ble inngått;
forbrukeren, informert på en tydelig og forståelig måte før avtalen ble inngått om plikten til samarbeid med selgeren, i rimelig grad og ved bruk av minst mulig tekniske midler som er brysomme for seg selv, ikke oppfyller denne plikten for å fastslå om mangelen på samsvar med digitalt innhold eller digitale tjenester i rett tid skyldes egenskapene til forbrukerens digitale miljø.
Hvis digitalt innhold eller digitale tjenester ikke er i samsvar med avtalen, kan forbrukeren kreve at de bringes i samsvar med avtalen. Selgeren kan nekte å bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen hvis å bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen er umulig eller vil kreve uforholdsmessige kostnader for selgeren.
Selgeren bringer digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen innen rimelig tid fra det tidspunktet forbrukeren informerte om mangelen på samsvar med avtalen, og uten unødvendige ulemper for forbrukeren, med tanke på deres karakter og formål med bruk. Kostnadene for å bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen skal bæres av selgeren.
Hvis digitalt innhold eller digitale tjenester ikke er i samsvar med avtalen, kan forbrukeren legge inn en erklæring om prisreduksjon eller tilbaketrekning fra avtalen når:
å bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen er umulig eller krever uforholdsmessige kostnader;
Selgeren ikke har brakt digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen;
mangelen på samsvar med digitalt innhold eller digitale tjenester fortsatt eksisterer, selv om selgeren har forsøkt å bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen;
mangelen på samsvar med digitalt innhold eller digitale tjenester er så vesentlig at den rettferdiggjør en prisreduksjon eller tilbaketrekning fra avtalen uten at forbrukeren tidligere har benyttet seg av kravet om å bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen gjennom selgeren;
det klart fremgår av selgerens uttalelse eller omstendigheter at han ikke vil bringe digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen innen rimelig tid eller uten unødvendige ulemper for forbrukeren.
Forbrukeren kan ikke trekke seg fra avtalen hvis digitalt innhold eller digitale tjenester leveres mot betaling, og mangelen på samsvar med digitalt innhold eller digitale tjenester med avtalen er ubetydelig.
Selgeren kan gjøre endringer i digitalt innhold eller digitale tjenester som ikke er nødvendige for å opprettholde samsvar med avtalen, bare hvis avtalen fastsetter det, og bare av berettigede grunner angitt i denne avtalen. Selgeren kan imidlertid ikke gjøre endringer i digitalt innhold eller digitale tjenester som leveres en gang. Gjennomføringen av en endring som nevnt i forrige setning, kan ikke være forbundet med noen kostnader for forbrukeren. Selgeren har plikt til å informere forbrukeren tydelig og forståelig om den gjennomførte endringen.
Hvis en endring som nevnt i nr. 8 har en vesentlig og negativ innvirkning på forbrukerens tilgang til digitalt innhold eller digitale tjenester eller bruk av dem, er selgeren forpliktet til å informere forbrukeren med tilstrekkelig varsel på et varig medium om egenskapene og tidspunktet for gjennomføringen av denne endringen samt retten til å si opp avtalen uten å opprettholde oppsigelsesfristen innen 30 dager fra datoen for endringen eller informasjonen om denne endringen, hvis informasjonen blir gitt senere enn denne endringen. Forbrukeren har ikke rett til å si opp avtalen hvis selgeren har gitt forbrukeren rett til å beholde digitalt innhold eller digitale tjenester i samsvar med avtalen uten ekstra kostnader, i uendret stand.
§14. Avbestilling av avtale og reklamasjonsprosedyre for elektroniske tjenester
Ved avtaler om levering av tjenester via elektronisk kommunikasjon med kontinuerlig og ubegrenset karakter (for eksempel kundekonto, nyhetsbrev) har kunden rett til å si opp avtalen. Kunden kan si opp avtalen umiddelbart og uten å oppgi grunn ved å sende en oppsigelseserklæring til selgerens e-postadresse.
Selgeren forbeholder seg retten til å si opp avtalen om levering av tjenester via elektronisk kommunikasjon med kontinuerlig og ubegrenset karakter med en oppsigelsesfrist på 14 dager hvis kunden bryter bestemmelsene i disse vilkårene.
Ved manglende eller utilstrekkelig utførelse av tjenester levert av selgeren via elektronisk kommunikasjon, har kunden rett til å sende inn en reklamasjon til selgerens e-postadresse.
En korrekt inngitt reklamasjon skal inneholde kundens identifikasjon (navn og etternavn samt e-postadresse), emnet for reklamasjonen med angivelse av perioden den gjelder for, og omstendighetene som begrunner innsendingen av reklamasjonen. Hvis det gis ufullstendige data som hindrer behandling av reklamasjonen, skal selgeren umiddelbart be kunden om å supplere opplysningene.
Selgeren skal behandle reklamasjonen innen 14 dager fra den dagen reklamasjonen mottas, eller fra det tidspunktet kunden supplerer reklamasjonen på selgerens oppfordring. Manglende behandling av reklamasjonen innen 14 dager innebærer at den blir anerkjent av selgeren.
§15. Immaterielle rettigheter
Alt innhold publisert på nettbutikken (inkludert grafikk, tekst, sideoppsett og logoer), som ikke stammer fra kunder eller andre leverandører, nyter beskyttelse som tilbys av opphavsrett og er eksklusiv eiendom av selgeren. Bruk av dette innholdet uten skriftlig samtykke fra selgeren vil resultere i sivil- og strafferettslig ansvar.
Kunden er forpliktet til å bruke alt innhold som er publisert på nettbutikken, kun til eget personlig bruk. Bruk av innholdet til andre formål er tillatt bare hvis det tydelig er angitt av selgeren.
Bruk av nettbutikken, inkludert bruk av tekstlig materiale, grafikk, bilder, applikasjoner, databaser eller annet innhold, innebærer ikke ervervelse av noen rettigheter til det angitte innholdet for kunden, spesielt betyr det ikke ervervelse av opphavsretter, relaterte rettigheter eller lisenser, med mindre annet er spesifikt angitt i vilkårene.
Følgende handlinger er forbudt uten uttrykkelig samtykke fra selgeren:
kopiering, modifisering og elektronisk overføring eller på annen måte av nettbutikken eller deler av den, samt enkelte innholdselementer som er tilgjengelige via den,
spredning på noen måte av publisert innhold på nettbutikken,
nedlasting av innhold fra databaser og sekundærbruk av dette innholdet i sin helhet eller delvis.
§16. Avsluttende bestemmelser
Selgeren forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli kunngjort på nettbutikkens nettside minst 14 kalenderdager før endringene trer i kraft. Endringer i vilkårene gjelder ikke for kunder som har lagt inn en bestilling for betalt tjeneste i løpet av gyldighetsperioden til den forrige versjonen av vilkårene. Endringer i vilkårene i løpet av en løpende avtaleforhold forplikter den andre parten, hvis kravene i art. 384 i sivilloven er oppfylt, og parten ikke har sagt opp avtalen innen en oppsigelsesfrist på 14 kalenderdager.
Selgeren forbeholder seg retten til periodisk å deaktivere tilgangen til nettbutikken eller valgte funksjoner i nettbutikken når det er nødvendig for å utvide eller vedlikeholde selgerens tekniske eller teleinformatiske ressurser knyttet til driften av nettbutikken.
I andre saker som ikke er regulert av bestemmelsene i disse vilkårene, gjelder relevante bestemmelser i polsk lov.
Tvister som oppstår som følge av levering av tjenester i henhold til disse vilkårene vil bli brakt for den ordinære domstolen som er kompetent for selgeren, med mindre annet følger av gjeldende bestemmelser.
Kunder som er forbrukere har rett til å benytte seg av alternativ tvisteløsning og kravhåndtering gjennom mediasjon eller voldgiftsrett. Forbrukere har også mulighet til å benytte seg av elektronisk tvisteløsning med tjenesteleverandøren via ODR-plattformen tilgjengelig på http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Disse vilkårene trer i kraft fra og med 12. juni 2023.